راننده خوابش برده بود و به محافظ کنار اتوبان برخورد کرده بود. در اثر شدت حادثه کیسه‌های هوا باز شده بود. راننده و همسرش آسیبی ندیده بودند اما کودکی که در بغل مادرش بر روی صندلی جلو نشسته بود به شدت بیقرار بود. بررسی بر روی کودک جابجایی و آسیب مهره‌های گردنی را نشان می‌داد.

کیسه هوا یا ایربگ وسیله امنیتی بسیار مفید ، مخصوصاً در حوادث شدید جاده‌ای است که در اثر کاهش ناگهانی سرعت به دلیل فعال شدن گیرنده‌هایی در سپر خودرو، فعال می‌شود. گاز تولیدی در مخزن باعث باد شدن کیسه هوا می‌شود که با سرعت بالایی از داخل فرمان یا داشبورد به سمت راننده یا سرنشین متسع می‌شود. نشت همین گاز میتواند به سوختگی شیمیایی در پوست و چشم منجر شود.

بررسی‌های انجام شده در طی تصادفات همراه با فعال شدن کیسه هوا نشان از بروز عوارضی در تعدادی از افراد داشته است. بررسی بیشتر نشان داده که این عوارض در شرایط خاصی رخ می‌دهد. با بررسی این موارد،  دستورالعمل‌هایی برای کاهش این عوارض بیان شده است. در صورتی که از کیسه هوایی در خودرو بهره می‌گیرید باید به موارد زیر دقت کنید:

1)   حتما کمربند ایمنی ببندید. کیسه هوایی به تنهایی نه تنها مفید نیست بلکه به دلیل حرکت سرنشین فاقد مهار کمربند ایمنی، می‌تواند باعث برخورد شدید بین فرد در حال حرکت به جلو و کیسه هوایی در حال اتساع بشود.

2)   تا حد ممکن مابین خودتان و محل قرار گیری کیسه هوایی فاصله بیندازید. هدف از کیسه هوایی ممانعت از برخورد شما با اجسام سخت درون خودرو است اما سرعت باد شدن سریع کیسه هوایی می‌تواند به فردی که نزدیک به فرمان و یا داشبورد قرار دارد آسیب برساند. همین مسئله در افراد با قد بسیار کوتاه  که برای دید بهتر صندلی را بسیار نزدیک به فرمان قرار می‌دهند، رخ می‌دهد.

3)   عدم استفاده از صندلی مخصوص شیرخواران در صندلی جلو. نشاندن شیرخوار در صندلی‌های مخصوص این سنین ممکن است منجر به آسیب گردن بشود.

4)   کودکان را در صندلی جلو قرار ندهید. کودکان در حین باد شدن کیسه هوایی ممکن است دچار آسیب به گردن شوند. علت اینست که به دلیل  باز شدن کیسه هوایی از یک‌طرف و سر کودک که در سطح پایینی قرار دارد، ممکن است منجر به حرکت رو به عقب گردن کودک در حین باز شدن کیسه هوایی گردد.

5)   باید از خوردن و آشامیدن، مطالعه، سیگار کشیدن و...  و تمام شرایطی که در صورت باد شدن کیسه هوایی می‌تواند شرایط خطرناکی برای فرد ایجاد کند، اجتناب کرد. زمانی که کیسه هوایی فعال می‌شود اگر جسمی در جلوی شما باشد با شدت بسمت صورت شما پرتاب شده  و می‌تواند آسیب رسان باشد.

6)   افرادی که به دلیل طبی یا برای محافظت چشم از آفتاب از عینک استفاده می‌کنند نباید کیسه هوایی خودرو را فعال کنند. شکستن شیشه عینک می‌تواند به چشم آسیب جدی برساند.

7)   هرگز کیسه هوایی را پاره نکنید چرا که باعث سوختگی در پوست و تحریک چشم می‌شود.